Co ćwiczyć, aby schudnąć?

Ćwiczyć w domu czy na siłowni? A może zapisać się na basen? Podnosić ciężary czy ich unikać? Takie pytania zadaje sobie wiele osób będących na diecie. Nie od dziś wiadomo, że rola aktywności fizycznej w odchudzaniu jest ogromna! W niektórych przypadkach okazuje się nawet, że ruch jest ważniejszy niż sam jadłospis! Odpowiednio dobrany trening prowadzi często do spadku kilogramów, bez zmiany nawyków żywieniowych. Aczkolwiek w celu osiągnięcia jak najlepszych rezultatów warto połączyć te dwie rzeczy: ćwiczenia +dieta. Niestety większość z nas traktuje wysiłek fizyczny jako rzecz drugoplanową. Błąd! Regularne uprawianie sportu niesie ze sobą wiele korzyści!

Dlaczego warto ćwiczyć w trakcie odchudzania?

  • szybszy metabolizm - możemy jeść więcej i chudnąć
  • lepszy wygląd ciała - ciało staje bardziej jędrne i zbite, tłuszcz zamienia się w mięśnie
  • szybsze spalanie tkanki tłuszczowej - dzięki ćwiczeniom szybciej osiągniesz wymarzoną wagę
  • dobry nastrój - w trakcie ćwiczeń nasz organizm wytwarza endorfiny - hormony szczęścia
  • trzymanie diety - po godzinie spędzonej na bieżni, myśl o zjedzeniu czekolady staje się bardziej odległa

Co ćwiczyć, aby schudnąć? 

Tak naprawdę, każdy rodzaj aktywności fizycznej jest dobry. Aczkolwiek u osób, które chcą pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej najlepszym rozwiązaniem będzie trening aerobowy. To każda forma ruchu, w trakcie której nasze serce bije szybciej. Aeroby potrafią nieźle dać w kość! Do tych najpopularniejszych zaliczamy:

  • bieganie
  • jazdę na rowerze
  • pływanie
  • jogging
  • szybki marsz
  • jazdę na rolkach/ nartach/ łyżwach

Trening aerobowy spala dużo kalorii, poprawia wytrzymałość oraz ogólną kondycję organizmu.  Idealny dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z ćwiczeniami. Bardziej zaawansowane jednostki mogą zaprzyjaźnić się z nieco bardziej skomplikowaną formą aktywności, jaką są interwały.

Interwały

Interwały są odmianą treningu aerobowego. Aczkolwiek cechują się o wiele większą intensywnością. Dają lepsze efekty i zajmują mniej czasu. Polegają na wykonywaniu krótkich, intensywnych ćwiczeń z przerwą na cardio. Jakiś przykład. Bardzo proszę.

3 serie po 8 ćwiczeń

1 ćwiczenie: Zakroki – 45 s
10 s – szybki bieg (na maksa)

A co z treningiem siłowym?

Trening siłowy buduje mięśnie. Sprawia, że nasze ciało stanie się bardziej jędrne i zbite. Wbrew pozorom nie sprowadza się do podnoszenia ciężarów. Do jego wykonania można wykorzystać ciężar własnego ciała.

Który rodzaj aktywności będzie dla mnie odpowiedni?

Wszystko zależy od celu jaki chcesz osiągnąć.

  • Chcesz schudnąć? Wybierz trening aerobowy, a w następnej kolejności interwałowy.
  • Chcesz poprawić wygląd swojego ciała? Skup się na treningu siłowym, który wyrzeźbi i ujędrni sylwetkę.

Jak często ćwiczyć?

Jeżeli zależy Ci na osiągnięciu satysfakcjonujących efektów, ćwicz 3-4 razy w tygodniu. Codzienne treningi są pozbawione sensu. W końcu Twoje mięśnie muszą kiedyś się zregenerować, prawda? Aczkolwiek jedno jest pewne: tylko regularna aktywność fizyczna ma sens! Ćwiczenia wykonywane raz na jakiś czas, od wielkiego dzwonu nie przyniosą rezultatów...


   2 komentarze


  1. Andzia
      11 stycznia 2018

    Ja mam bardzo słabą kondycję i dużą otyłość, więc zaczęłam od spacerów. Z czasem zamierzam zapisać się na basen, bo podobno taka aktywność nie obciąża stawów.

  2. verbenka
      18 stycznia 2018

    Ja chodzę na find and jump, które polegają na skakaniu na trampolinę. Poznałam mnóstwo nowych ludzi. Zajęcia sprawiają mi radość i przy okazji spalają tłuszczyk! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *