Dlaczego tyjesz?

No nie ma sprawiedliwości na tym świecie.

  • jedni jedzą co chcą i kiedy chcą, nie uprawiają sportu, a mimo wszystko ich waga utrzymuje się na stałym poziomie
  • drudzy liczą kalorie, trenują ciężko na siłowni i.....tyją

Dlaczego tak się dzieje? Winne są geny? Po części tak, aczkolwiek nie do końca. Współczesny styl życia sprzyja nadwadze.

  • Coraz mniej się ruszamy - wszędzie jeździmy autem lub komunikacją miejską!
  • Zamiast schodów wybieramy windę!
  • Preferujemy bierny wypocznek
  • Każdego dnia spędzamy ponad 6,5 godziny wpatrując się w ekran komputera, tabletu lub telefonu!

Siedzący tryb życia to jedno, a niezdrowe jedzenie to drugie. Czy zdajesz sobie sprawę z tego, ile kalorii ma Twoja ulubiona Hawajska na podwójnym serze? 3 tysiące! To o 1000 kalorii więcej w porównaniu do Twojego dziennego zapotrzebowania energetycznego! A Ty się jeszcze zastanawiasz, dlaczego tyjesz? Lenistwo i nadmiar jedzenia to najprostsza droga do nadwagi. Aczkolwiek nie jedyna!

 

Problemy hormonalne

Kiedy ostatni raz sprawdzałaś poziom swoich hormonów? Kiedy ostatni raz robiłaś badania krwi? Zaburzenia hormonalne mogą w znaczącym stopniu utrudnić odchudzanie.

  • niedobór hormonów tarczycy może odpowiadać za wzrost masy ciała
  • niedobór estrogenu odpowiada za tycie w trakcie menopauzy
  • niski progesteron sprzyja zatrzymywaniu wody w organizmie, wzdęciom oraz zaparciom
  • nadmiar testosteronu sprzyja odkładaniu tkanki tłuszczowej w okolicy brzucha
  • wysoki poziom insuliny we krwi może sprzyjać tyciu
  • nadmiar kortyzolu (hormon stresu) zwiększa apetyt

Złe podejście

Na śniadanie jogurt naturalny, a na obiad garść sałaty z dodatkiem warzyw. Jak to się najczęściej kończy? Napadem na śmieciowe jedzenie! Żaden człowiek nie jest w stanie wytrzymać takich restrykcji! Niskokaloryczne diety zawsze, ale to zawsze prowadzą do efektu jojo!

Za mało snu

Coraz więcej mówi się na temat roli snu w procesie odchudzania. I bardzo dobrze! Osoby niewyspane wykazują większą skłonność do podjadania i ulegania niezdrowym przekąskom.

Za dużo stresu

Stan ogólnej mobilizacji sił organizmu, będący reakcją na działanie silnych bodźców fizycznych lub psychicznych, mogący przy dłuższym trwaniu doprowadzić do zaburzeń w funkcjonowaniu organizmu, wyczerpania i chorób psychosomatycznych - tak wygląda encyclopedyczna definicja stresu. Pod jego wpływem, nasz organizm zaczyna gromadzić tłuszcz na tzw. gorsze czasy. Nie wie, co go spotka za tydzień, za miesiąc czy za rok, więc woli być przygotowany.... A my? A my zaczynamy tyć!

Zły trening

Teoretycznie chcesz schudnąć. Praktycznie? Zamiast bieżni wybierasz aerobiczną szóstkę Weidera. Błąd! Jest to seria ćwiczeń modelujących mięśnie brzucha, a nie spalających tłuszcz!

Pułapka zdrowego jedzenia

Orzechy są zdrowe - prawda. Orzechy są tak samo tuczące, jak słodycze - też prawda! Niektórzy ludzie twierdzą, że zdrowe produkty można jeść bezkarnie, co jest bardzo dużym błędem! Wbrew pozorom one też mają kalorie, a co za tym idzie przyczyniają się do tycia.

Orzechy włoskie - 627 kalorii/100 g

Czekolada z orzechami - 570 kalorii/ 100 g

Za dużo soli

Sól zatrzymuje wodę w organizmie i sprzyja tyciu. Przyczynia się również do powstawania tzw. cellulitu wodnego. Dzienne spożycie soli nie powinno przekraczać 5 g. Tymczasem my, solimy czterokrotnie więcej niż powinniśmy!

Za mało wody

Organizm ludzki składa się w 70% z wody, która jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Odpowiada m.in. za usuwanie metali ciężkich oraz toksyn z naszego ciała - ich nadmiar może odpowiadać za tycie! Dlatego jeśli zależy Ci na szczupłej sylwetce, powinnaś dużo pić - co najmniej 1,5 litra wody dziennie!

Chemia

W ciągu życia zjadamy nawet kilka ton sztucznych substancji i barwników! Tajemnicze "E8980" i "hsbsdbshbf" mogą utrudniać odchudzanie!

 

 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

error: Content is protected !!