Chcę schudnąć. Co mam zrobić?

Wszystko zaczyna się w głowie – odchudzanie również. Dobrze wiesz, że od narzekania kilogramy nie spadną, a cellulit nie wyparuje. Skoro jesteś tego świadoma, to przyszedł czas na działanie! Wystarczy, że będziesz przestrzegać trzech prostych zasad!

1. Jesteś tylko człowiekiem!
a nie cyborgiem! Wrzuć na luz i nie zakładaj, że w trakcie diety nie zjesz ani grama cukru! Bo skutek będzie odwrotny. Przez cały czas będziesz myślała o słodyczach! Aż w końcu zjesz ich więcej niż przez całe swoje życie! Ustal sobie cheat day lub cheat meal – czyli tzw. oszukany dzień, posiłek. Bardzo fajna opcja. Zarezerwuj ją na specjalne okazje (wypad ze znajomymi na pizzę, urodziny chłopaka itd.) lub rób raz w miesiącu. W tym dniu jesz wszystko na co masz ochotę – bez wyrzutów sumienia. Pod jednym warunkiem. Następnego dnia wracasz do diety!

2. Zmień nawyki żywieniowe!
Cudów nie ma… Zdrowe odżywianie jest proste i opiera się na kilku zasadach.

  • Przestań słodzić kawę i herbatę – ten mały trik zdziała cuda! Zwłaszcza wtedy, gdy dotychczas słodziłaś 3 łyżeczki! A nie oszukujmy się, że na jednej herbacie/kawie dziennie się nie kończy!
  •  Odstaw słodkie napoje gazowane i soki w kartonikach – stanowią prawdziwą bombę kaloryczną! Zawierają mnóstwo cukru i substancji konserwujących! Ze zdrowiem nie mają nic wspólnego… Zamień je na wodę i soki przygotowywane w domu. 
  • Białe pieczywo zamień na pełnoziarniste!
  • Zacznij czytać etykiety!
  • Jedz regularnie!
  • Pieczywo smaruj serkiem śmietankowym lub pastą z awokad
  • Nie smaż na głębokim tłuszczu! Grilluj, gotuj na parze, piecz w piekarniku lub używaj patelni teflonowej.
  • Ogranicz spożycie soli!
  • Nie głodź się! Żeby schudnąć trzeba jeść!!!
  • Kupne słodycze zamień na te domowe lub na owoce!

3. Ćwicz!
I rób to regularnie! Trenuj to, co lubisz! W innym przypadku zniechęcisz się do ćwiczeń… i prędzej czy później z nich zrezygnujesz.
Pierwsze efekty zauważysz już po miesiącu!

 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *