Jak żyć fit, kiedy nie masz czasu?

Chciałabyś móc wieść takie życie, jak Ewa Chodakowska albo Anna Lewandowska. Ciągłe wyjazdy, treningi z podopiecznymi, sława i blichtr. No i darmowy catering. Hallo! Pora zejść na Ziemię! Nazywasz się Janina Nowak i mieszkasz w małej miejscowości, w której nawet nie ma siłowni! Zakupy robisz w Biedronce (z całym szacunkiem), a nie w sklepach opatrzonych logiem "eko" lub "bio". Poza tym masz na głowie cały dom! Dwójkę dzieci, męża - który w sumie też jest jak dziecko. A zapomniałam wspomnieć o psie! W sumie dobrze, że go masz bo spacery są jedyną aktywnością, na jaką znajdujesz czas. Czy w tym całym zwariowanym pędzie, można znaleźć czas na bycie fit? No pewnie, że tak! Wystarczy tylko chcieć! Chcieć no i działać. Dobra organizacja jest kluczem do osiągnięcia sukcesu - nie tylko w odchudzaniu. A zatem do dzieła!

Życie jest proste

Wbrew pozorom, nie potrzeba Bóg wie czego. Wcale nie musisz pić zielonych koktajli czy trenować w ciuchach z najnowszej kolekcji Nike. Nie musisz też kupować karnetu na siłownię czy inwestować w zajęcia z trenerem personalnym. Jedyne co musisz, to chcieć! Chcieć się zmienić!

Jak żyć fit, kiedy nie masz czasu?

Nie ma nic gorszego niż brak pomysłu na zdrowy posiłek - w takiej sytuacji zawsze wybierzemy McDonald. Dlatego powinnaś:

  • planować jadłospis
  • chodzić na zakupy z kartką

Większość supermarketów jest otwarta do 21, więc spokojnie znajdziesz czas. Planowanie posiłków sprawdzi się nie tylko wtedy, gdy chcesz schudnąć. Stanowi najlepszą drogę do tego, aby nauczyć się jeść regularnie i zdrowo! Wypisz na kartce orientacyjne menu, a następnie spisz listę produktów, których będziesz potrzebować do przyrządzenia konkretnych dań. Kasza jaglana? Super! Ugotuj dwa woreczki zamiast jednego i wykorzystaj go do na drugi dzień. Lunch boxy przegotowuj wieczorem, żeby rano móc je wyciągnąć  tylko z lodówki.

Uważasz, że nie masz czasu na trening? Tak...?! A zastanów się ile czasu spędzasz przed ekranem komputera, telewizora lub smartphona!? Odpowiedź jest jedna: zdecydowanie za dużo! Dostosuj aktywność fizyczną do swojego trybu dnia. Nie masz czasu ćwiczyć wieczorem? Ćwicz rano. Wystarczy, że wstaniesz godzinę wcześniej!

Wiesz, jak się nazywa najbardziej popularna aplikacja na telefon? Krokomierz. Dzięki niej możesz zobaczyć, jak aktywny byłeś w ciągu dnia. Pokonując dystans 10 tys. kroków dziennie jesteś w stanie spalić 25 % kalorii spożytych w ciągu całego dnia!!! Po pokonaniu takiego dystansu, osoba ważąca 70 kg spali 440 kalorii!!

Chcesz mieć płaski brzuch i jędrne pośladki? Napnij je! Możesz to robić wszędzie! Stojąc w kolejce w sklepie czy oglądając telewizję!

Jak na perfekcyjną panią domu przystało, kochasz ład i porządek. To cudownie! Sprzątanie domu przez 60 minut dziennie pozwoli Ci nie tylko spalić 245 kalorii!!!

Pamiętaj o odpowiedniej ilości snu. Osoby, które za mało śpią, szybciej tyją!

Mrożonki - nie jestem zwolennikiem robienia zakupów "na zapas", ale mrożonki stanowią wyjątek. Warto mieć kilka paczek warzyw, owoców no i oczywiście mięso. Tak wiecie - na czarną godzinę. Wystarczy odmrozić, wrzucić na patelnię i gotowe.

Kto chce, ten znajdzie sposób

Zdrowy styl życia jest prostszy niż Wam się wydaje. Zrobienie dietetycznych zakupów zajmuje tyle samo, co wykonanie telefonu do pizzeri i czas oczekiwania na zamówienie. Początki zawsze są trudne, ale uwierzcie mi: warto. Stosując się do powyższych porad, już po 14 dniach zauważysz różnicę.


   2 komentarze


  1. tjamo
      1 lutego 2018

    Idealne podsumowanie – kto, chce znajdzie sposób. Przestanie szukać wymówek!!!

  2. marzenka
      6 lutego 2018

    Ja wstaję godzinę wcześniej i robię trening, chodzę godzinę później spać aby przygotować posiłki i gotowe. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

error: Content is protected !!