Jedzenie, które daje szczęście – czyli, co jeść aby zapobiec wiosennemu przesileniu

Jesz niezdrowo i czujesz się niezdrowo? Nie wiem czy wiesz, ale uczucie szczęście nie jest uzależnione tylko od tego, co dzieje się w Twoim życiu…ale również od tego, co jesz! Jedzenie może przyczynić się do depresji.. Zresztą nie ma się co dziwić. Osoby z nadwagą bardzo często zamykają się w domu, unikają kontaktu z otoczeniem.. Tymczasem zima w pełni. Wychodzisz do pracy – jest ciemno. Wracasz z pracy – też jest ciemno! Przy odrobinie szczęścia słońce zobaczysz w weekend. Najchętniej poleciałabyś do ciepłych krajów? Ja też! Ale mnie zwyczajnie na to nie stać! Dlatego postanowiłam sobie pomóc w inny sposób! Dietą!

Orzechy i nasiona
Uważane za symbol mądrości i szczęścia – i nie ma się co dziwić! Orzechy zawierają zdrowe kwasy tłuszczowe Omega-3, cynk, miedź, magnez i żelazo! Czyli składniki, które mają zbawienny wpływ na układ nerwowy. Dzięki nim poprawisz nastrój i uspokoisz nerwy.

Banany
Genialnie poprawiają nastrój! Zawierają mnóstwo cynku, witaminę B6, żelazo, magnez i potas! Oprócz tego są bardzo smaczne!

Dobre węglowodany
Najnowsze badania naukowe donoszą, że dobre węglowodany wspomagają produkcję serotoniny – hormonu szczęścia. Nie wiesz, które węglowodany są dobre, ale które złe? Przygotowałam dla Ciebie krótką ściągawkę.

Dobre węglowodany:
– płatki owsiane
– pieczywo pełnoziarniste
– ryż brązowy
– warzywa strączkowe
– kasze
– warzywa i owoce

Warzywa zielone
Uzupełnią niedobory kwasu foliowego, który jest odpowiedzialny za tworzenie prawidłowych połączeń nerwowych. Okazuje się, że jego deficyt może powodować depresję! Postaraj się aby w Twoim menu zagościł szpinak, zielona papryka, brokuły oraz sałata.

Czekolada
Ale nie ta mleczna! Tylko gorzka! Gorzka czekolada to nie tylko doskonały smak! Ziarna kakaowca z których jest zrobiona zawierają wiele cennych dla zdrowia substancji! Ciemna czekolada dodaje energii, pomaga się skoncentrować, wzmacnia serce, zapobiega chorobom serca i wprawia nas w dobry nastrój!

Produkty bogate w witaminę D
Deficyt witaminy D jest związany z depresją oraz innymi chorobami psychicznymi. Niedobór witaminy D to nie tylko niedobór słońca, ale także niewłaściwe odżywianie. Proponuję do codziennego menu włączyć: tłuste ryby, jajka, mleko kokosowe, mleko migdałowe, pieczarki, oleje roślinne.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *