Kolacja na diecie i niejedzenie po 18-tej

Na temat jedzenia i niejedzenia kolacji na diecie krąży wiele mitów. Jedni twierdzą, że nie należy jej jeść. Godzinę 18 traktują niczym godzinę "zero". Uważają, że wszystko to co zostało zjedzone tuż po niej, pójdzie nam w boczki! Z kolei drudzy pukają się w czoło, mówiąc: to bzdura! A zatem jak to jest z tą kolacją na diecie? Na diecie i w ogóle? Jeść czy nie jeść? Oto jest pytanie!

Jedzenie po 18-tej tuczy - mit, o którym musisz zapomnieć!

Nie mam pojęcia, na jakiej podstawie ktoś wybrał akurat tę godzinę? Dlaczego 18, a nie na przykład 19? W końcu, każdy z nas ma inny rozkład dnia. Jedni kładą się spać o 22, drudzy o północy. A trzeci pracują na nocki! I co mają głodować przez całą szychtę? Nic bardziej mylnego?

Kolację jemy 1-3 h przed pójściem spać!

Tak wygląda zasada dotycząca spożywania ostatniego posiłku w ciągu dnia! Znaczenie ma nie tylko czas, ale również rodzaj produktów z których przygotowujemy kolację. To właśnie od nich w głównej mierze zależy to, czy na wadze przybędzie kilka kilogramów czy też nie!

Kolacja na diecie - czego trzeba unikać?

Nie napiszę niczego odkrywczego. Wystrzegamy się:

  • fast-foodów
  • słodyczy
  • chipsów, paluszków itp.
  • napojów gazowanych
  • potraw smażonych na głębokim tłuszczu
  • ciężkich sosów na bazie majonezu
  • tłustych mięs oraz wędlin
  • białego pieczywa

Chociaż... Może załapiecie się na pewnego rodzaju innowacje. Otóż nie wszystkie zdrowe produkty nadają się na kolację. Mam na myśli:

  • owoce - są źródłem witamin i minerałów, a przy okazji cukru.... który niestrawiony może zamienić się w tłuszczyk! Szczególną uwagę należy zwrócić na: banany, winogrona, pomarańcze, czereśnie oraz owoce suszone! Poza tym owoce mogą powodować wzdęcia zmniejszające komfort snu.
  • orzechy - są zdrowe to fakt! Zawierają kwasy Omega 3 i Omega 6 niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, ale niestety są ciężkostrawne i kaloryczne!
  • makaron pełnoziarnisty - bardzo dobre źródło węglowodanów... W ciągu dnia, a nie na noc! Zjedzenie dużej porcji tuż przed snem będzie  zabójstwem nie tylko dla Twojej figury, ale również dla żołądka.
  • nasiona strączkowe - zdrowe, ale ciężkostrawne. Mogą powodować wzdęcia i uciążliwe gazy.

Generalnie, unikaj połączeń typu: węglowodany + cukier, węglowodany + tłuszcz 

Kolacja na diecie - co jeść?

Dużo osób twierdzi, że na ostatni posiłek w ciągu dnia powinniśmy zjeść białko. To prawda. Aczkolwiek nie do końca. Odrobina węglowodanów nie zrobi nam krzywdy. Wręcz przeciwnie! Poprawi jakość snu!

Dlaczego akurat białko?

Białko nie powoduje wzrostu poziomu cukru w krwi, pomaga spalić nadmiar tkanki tłuszczowej, regeneruje mięśnie oraz przyspiesza metabolizm, który jak wiadomo zwalnia w trakcie snu.

Lista produktów, po które warto sięgnąć:

  • twaróg - chudy lub półtlusty
  • jaja
  • ryby
  • chude mięso - kurczak, indyk
  • warzywa - zwłaszcza zielone
  • jogurt naturalny

Kilka pomysłów dietetyczne kolacje

  • twarożek z warzywami
  • omlet
  • jajecznica z kromką chleba pełnoziarnistego
  • sałatka z tuńczykiem/łososiem/ kurczakiem
  • sałatka grecka
  • muffiny jajeczne
  • kanapki z twarogiem/pastą jajeczną/chudą wędliną/łososiem
  • zupa krem

   2 komentarze


  1. martusia92
      1 lutego 2018

    Ja jem kolację ok. 22. Chodzę spać o 1 w nocy i jakoś chudnę… 🙂

  2. romka
      6 lutego 2018

    Ważne aby bilans kaloryczny się zgadzał, a nie godziny jedzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

error: Content is protected !!