Zakwaszenie organizmu – jak go uniknąć?

1. Zadbaj o odpowiednie nawodnienie

To bardzo ważne!!! Twój organizm składa się w 70% z wody, która jest niezbędna do życia! Należy pić minimum 1,5 litra wody dziennie! Pamiętaj jednak o tym, że jest to uśredniona ilość. To ile, potrzebujesz wody, zależy od tego jaki tryb życia prowadzisz oraz co jesz. Jeżeli często sięgasz po kawę, herbatę czy alkholol – musisz więcej pić! Wymienione przeze mnie produkty mają silne działanie diuretyczne, czyli odwadniające! Warto również wiedzieć o tym, że dodając wodę do cytryny otrzymamy świetny napój alkalizujący, dzięki któremu w prosty i tani sposób możemy zapobiec zakwaszeniu organizmu!!

2. Kawa jest jednym z najbardziej zakwaszających napojów...

Zamiast kolejnej filiżanki, wypij zieloną herbatę, która posiada silne właściwości zasadotwórcze!!

3. Każdy z nas kocha słodycze!!! Niestety nasze pH niekoniecznie!

Mam nadzieję, że nie muszę Ci przypominać o tym, jak wielkie spustoszenie sieją w naszym organizmie. Próchnica zębów, candidia... Zdaję sobie sprawę z tego, że życie jest tylko jedno i nie warto odmawiać sobie przyjemności. Dlatego biały cukier zamień na stewię lub miód! Dodawaj je do domowych wypieków, a batoniki i mleczną czekoladę zamień na tą gorzką o wysokiej zawartości kakao – minimum 70%.

4. Mleko, mięso, fast-foody, słodycze to produkty zakwaszające organizm.

Im mniej ich w Twojej diecie, tym lepiej! Dieta zapobiegająca zakwaszeniu organizmu powinna bazować na świeżych warzywach i owocoach. Zawierają one bowiem chlorofil, uznawany za jeden z najsilniejszych antyoksydantów na świecie.

5. Dieta to nie wszystko

Destrukcyjny wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu ma również stres, który działa jak tornado siejąc ogromne spustoszenie. Na szczęście istnieje kilka sprawdzonych sposobów na to, aby go pokonać! Jednym z nim jest sport! Równie ważną rolę ogrywa sen! Śpij minimum 8 godzin dziennie i naucz się odpoczywać! Czasami warto odpuścić i po prostu wyluzować!

Podsumowanie

Nie sposób zrezygnować ze wszystkich produktów zakwaszających. Niektórzy z nas nie wyobrażają sobie weekendowego wyjścia wypicia lampki wina. Ważne, aby zachować umiar! Równowagę! Aby zminilizować ryzyko zakwaszenia organizmu postaraj się, aby takie przyjemności stanowiły niewielki procent Twojej diety – najlepiej ok. 20 – 30%.


   2 komentarze


  1. moniak
      7 grudnia 2017

    Teraz już wiem skąd to moje samopoczucie….. Chyba muszę zbadać poziom pH….

  2. limonka1001
      14 grudnia 2017

    Myślę, że większość Polakow jest zakwaszona… Niestety tradycyjna kuchnia nie sprzyja zachowaniu szczupłej sylwetki…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *